|
A projekt során olyan, hazánkban új, polimer betonból álló rendszer kerül kialakításra, ami Németországban már jelentős számú referenciával bizonyított. Az átereszek anyaga nagy teherbírású polimer beton ACO AT 500, vagy ezzel egyenértékű átjáró rendszer, melynek minősítettnek kell lennie teherviselés szempontjából. A rendszer lényege, hogy az útfelszínnel egy szinten kerül egy előre gyártott elem kihelyezésre, ami ugyan szélesebb helyreállítást igényel (150 cm mindkét irányban), ám kisebb mélységbe kell kiépíteni, így a kialakítása is olcsóbb (a kisebb földmunka és a rétegrend helyreállítási feladatai miatt). Ennél fontosabb szempont azonban, hogy ott is alkalmazható, ahol a mély vezetésű elemek a kétéltűek mozgását már akadályoznák, mivel egyrészt túl mélyre kellene ezeket ott levezetni, ahol az útpálya nem emelkedik ki a környezetéből, másrészt ahol a talajvíz magassága miatt az áteresz vízben állna.
A polimer beton elemeket az útpálya szerkezetéhez és teherviseléséhez igazodó aljzatba kell fektetni a rendszer leírása szerint. Az átfolyó rendszer elemei hagyományos útfelbontásos eljárással kerülnek elhelyezésre. A munkálatok végzése alatt félpályás útlezárás szükséges, a megfelelő forgalmi rend és forgalom-elterelés, jelzőlámpás forgalomszabályozás alkalmazásával. A szükséges munkaárkokat dúcolással kell ellátni, figyelembe véve a munkaárok melletti forgalmi terhelést.
|